Min poncho

Jag konstaterade precis att jag inte har en aning om hur poncho stavas så jag hoppas detta blir rätt. Jag har alltid krånglat med stavningen och det kommer jag troligtvis att fortsätta med för evigt:)

Hur som helst så hade jag på mig min beigea väldigt långa poncho idag.
På t- banan i morse så börjar en äldre man, låt oss säga över 60, att berömma min poncho och försöka lista ut varifrån den kommer...
Han är säker på att den är från Mexiko och jag då som tror att själva klädesplagget egentligen härstammar från Peru..
Det slutar med att jag gör gubben besviken och säger; "den är från Bikbok"


När jag sedan ska handla på vägen hem. Laddat bandet fullt, väntar med att få slå koden, då hojtar någon hej i nacken på mig.
Ah!
"Hej, vilken fin poncho"
Detta är alltså andra mannen idag som kommenterar... Han var snäppet yngre men landar nog ändå på 40 ungefär.

Jag har varit ute och vandrat i sammanlagt 20 minuter under dagen...och på den tiden skrapat ihop två äldre män....

Jag kanske borde börja med en lila eller rosa för att komma ner i 30-års åldern i alla fall. Det hade ju varit snäppet trevligare:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0