Genom regnbågen

Idag har jag haft en sån där tänkardag. Ni vet när man liksom bara försöker finna en inre ro och samla alla tankar och idéer som cirkulerat i huvudet hela veckan.
Det är så mycket att ta tag i nu när jag flyttat till andra sidan Sverige. Och så mycket frågor som jag vill ha svar på men som jag inte vet hur jag ska ställa, eller till vem.
Det var lättare när man var 8 år. Då hade man det jobbigt när kompisen Maria var sjuk, för då var man utan lekkamrat i 3 dagar...
Nu är man inte lika beroende utav den typen socialt umgänge. Vad som stressar mig nu är hur jag ska lägga upp min höst, min vår och min framtid.
Jag måste verkligen känna efter och ta reda på vad livet har att erbjuda mig och vad jag verkligen vill satsa på.

Det har snurrat i min skalle och idag fick jag någon slags inre ro.
Det är för att vår natur är så vacker här runt sjön...
Två timmar tog det att vandra den12,8 km långa slingan runt. Det regnade stundvis och jag hade varit lite osmart och satt på mig tjocktröja och joggning byxor... Ni kan ju gissa hur kallt det blev!

Men så passerade jag min regnbåge och allt bara rann av mig..


Kommentarer
Postat av: Ida Karvonen

Ja, livet är inte lätt men det är förbaskat roligt så passa bara på att njut och ta för dig av varje dag. Go With the flow ansträng dig inte så mycket. så rätt var det är så sitter du där och ser tillbaka på livet och har du då jagat svar hela tiden som du kanske inte finner så blir du bara besviken. Du är ung och vacker världen ligger för dina fötter. Jag har också bott i Stockholm innan familjen. Njut njut njut Jessica! Det andra löser sig sen. Passa på att gå en kurs eller nåt så förenas nytta med nöje! Det finns ett stort utbud av båda där du är. Kramen till dig från Ida ;)

Svar: Tack Ida för dina fina ord:) Det värmer verkligen! Jag litar på dig och ska följa dina råd:) Trots att min enda livsläxa hittills har varit att livet bara blir svårare och svårare av någon anledning.

Jag hoppas allt är underbart med barnen och Patrik! Puss och Kram!
Jessica

2012-10-15 @ 20:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0