Är detta okey?

Hur ställer man sig till att polisen lägger på i örat på en?
Jag hade en kompliterande uppgiift i min polisanmälan som behövdes göras och sedan ville jag gärna be om att få polisanmälan mailad hem till mig, efter granskningen.
Då fick jag ett starkt nej, "Vi mailar aldrig ut polisanmälningar till privatpersoner och det har aldrig förekommit tidigare heller". Det var ju märkligt sa jag, då jag två dagar tidigare fått min anmälan mailad till mig från polisen utan några problem, dock behövde den nu kompliteras, men jag fick den trots allt mailad.
Detta var helt och hållet omöjligt menade polisen som jag hade på tråden. Det får man absolut inte göra och det är omöjligt att det har hänt.
I min kamp om rättvisa sökte jag upp mitt email och citerade från vem och vilken avdelning som faktiskt hade skickat mailet som skickades till mig.
 
Och det är väl inte mer än rätt att jag blir lite frågsam. Det är ju som sagt en jobbig process att behöva vänta på att anmälan ska postas hem till Halmstad och sedan ska jag behöva vänta på att det postas upp till mig i Stocklholm. Det är så systemet är, jag förstår. Men om jag nu fått det mailat en gång, är det konstigt att jag ber om att få samma sak uträttad en gång till?
 
Så efter att hon slängt på luren i örat på mig (vilket jag inte förstod varför, eftersom jag fortfarande talade i lugn ton - fast väldigt informativt om hur det tidigare gått till) så ringde jag istället kvinnan som hade bifogart nummret i mailet.
 
- Utan problem kommer hon skicka min anmälan till min mail senare i eftermiddag efter  granskningen.
Så vem är det nu som står dumförklarad? Inte är det jag i alla fall. Jag måste säga att jag inte är sjukt imponerad av den svenska polisen och deras sätt att hantera saker och ting men jag fann mitt guldkorn någonstans i Halmstad och hon fixa fixa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0