Att vara pendlare

Även om man får till en helg att vara helt ledig och besöka alla nära och kära så betyder inte det att man får tid med precis allt. Jag älskar att blogga men mitt pendlande och mina långa dagar sätter stopp för fräsha uppdateringar.

Jag hade fyra underbara lediga dagar då jag verkligen fick med allt! (förutom bloggen)
Jag och Danne gick först på RAW i Halmstad onsdagskväll. Det var syrrans julklapp och den var verkligen
helt perfekt. Att ge bort en upplevelse är mycket bättre än att fylla lådor och skåp med fler grejer.
Efter fördeställningen övernattade vi hemma hos mamma och pappa såklart. Mysigt som vanligt. Det är skönt att bara komma hem precis när som helst och alltid känna sig saknad och välkommen.

Dagen efter var det langós hemma hos Anya och Apya. Underbart gott, det var Danne som beställde och farmor hon lagade gärna önskad mat åt sitt barnbarns pojkvän. Han är helt perfekt i min farmors ögon. Och hon har helt rätt. Det finns ingen finare. Det finns inte heller någon finare farmor och farfar än dom jag har.

På eftermiddagen tog Danne tåget till Köpenhamn för att jobba och jag tog tåget till Stockholm för att träffa Ella.
Jag fylls alltid av kärlek och nostalgi varje gång jag träffar någon av mina tjejer. Dom är verkligen de enda äkta vännerna jag har. Don´t you ever leave me!
Vi hade jättemysiga 36 timmar ihop innan det var dags för mig att packa väskan igen och ta tåget till Sala.


På tågstationen mötte jag upp Tobbe för en snabb kaffestund. Snacka om vuxenpoäng! Att ta en kopp kaffe innan nästa färd..... hur som helst -  Det var sjukt kul att träffa min gamle trogna "pojkvän". Han är en sån där som jag troligtvis aldrig kommer tappa kontakten med. Man är liksom med i varanndras liv på ett hörn, men man kliver aldrig ur kvadraten.

I Sala var jag på ett 90års kalas. Det var Dannes mormor som fyllde 90 år. Så heeela Dannes släkt var såklart där. Jag börjar få klämm på det nu, men det kommer nog ta ett tag tills alla namn faller på plats. Hur som helst.
Vi var där nästan hela dagen. Vi var helt utslagna när vi kom hem. Nattsömnen var väldigt välkommen. På söndagen åkte vi runt i stan och Danne fick träffa lite gamla vänner.
Planet gick klockan åtta på kvällen. Så efter en snabb kvällsmat - busstur - flygtur  - så var vi tillbaka på Kungsgatan igen. Precis lagom för läggdags.



Ni ser - man kan hinna med mycket som pendlare också. Men man får verkligen klämma ihop baguetten till en
liten smörgås. Det går om man vill! Det var i varje fall bamseskoj att hinna med alla punkter på listan och träffa alla sköningar som korsade min väg. Både familj och vänner. Tack för en fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0