Jag och resor...

Lillsyrran har fyllt 20 år idag. Så storsyrran hoppar in i en minibuss och kör hela vägen från Stockholm till Halmstad för att gratta på den stora dagen.
Men som vanligt så är det ju altid någonting som ska gå snett, eller? :)
Någon/några har försökt att sno bensin från min bil.
Hur jag upptäckte detta? Jo så här var det...
 
Jag kom till besninmacken i morse och skulle tanka upp ordentligt för jag hade en låååång väg
framför mig. Men när jag skulle skruva av bensinlocket så fanns det inte där. Det var bara borta. Så där stod jag, färdigbetalad och redo att dunka på med bensin. Jahapp...
 
Första frågan som slog mig var ifall jag ens fick lov att köra utan lock, kunde det vara farligt på något sätt?
Efter noga rådfrågning  med mamma och hennes kollegor kom vi fram till att en våt trasa eller eventuellt papper skulle kunna plugga igen hålet. Det enda jag hade var en plastpåse, så det fick bli min lösning.
Men jag fick stanna tre gånger och tanka på vägen för jag vågade inte köra med en full tank skvalande bensin.
 
Något som kryddar historien lite extra är att dagen innen så hade jag varit och handlat på Lidl. När jag åker tillbak aoch parkerar på samma ruta så kör jag över ett bensinlock. Oj, tänkte jag då, nu backade jag visst över någons lock. Det var ju otrurligt, men vem i hela världen skulle lägga locket sådär på marken?! Jävla idioter....
 
Det är min förbannelse. Så fort jag ska resa, färdas eller ens ta bilen för att handla så utsätts jag för någon typ av problem. Jag har börjat tro att detta kan handla om någon sorts karma. Men hur jag har lyckats samla på mig såhär mycket otur, det har jag inte en aning om...
 

Kommentarer
Postat av: Laura

Hahahaha:D

Svar: Jaa så kan det gå Laura, du känner ju mig och min tur:)
Jessica

2012-09-03 @ 20:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0