Grattis på födelsedagen Apya

För många är första april känt som en skojig dag då man har full rätt att dra dom råaste skämten.
För mig är det min älskade farfars födelsedag. Min farfar som jag förlorade den 12 mars i år.

Hade hans kropp bara orkat lite till så hade han varit 69 fyllda år idag. Men livet har sin gång..
Ingen kunde veta att min lille Apya plötsligt skulle försvinna för alltid.
Att han skulle drabbas av sprucken kroppspulsåder helt ensam ute i sin fiskebåt..

Begravningen var i torsdags, den 29e.
Det var inte en lätt begravning. Men det var en fin sådan. Och att jag fick hålla en
liten dikt gjorde att det kändes väldigt personligt. Plus att min fina vän Julia sjöng två vackra sånger
för oss. Och kyrkan var så full att det stod folk längs väggarna.
Till och med mottagningen efter begravningen visade hur mycket folk min farfar hade berört. Vi hade dukat för 100 perosner och alla platser var tagna. Det är helt otroligt. Jag har aldrig sett så mycket folk på en begravning.


Grattis Apya, jag hoppas du har en fin födelsedag någonstans högt över molnen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0