Att dansa på jobbet i en tigerdräkt

Det kanske låter som en bra ide, men det är det inte alltid!

I fredags skulle vi ha djungeltema på jobbet. Jag trodde att jag skulle få stå i en jane-dräkt i baren under hela kvällen. Istället får jag i uppdrag att dansa runt som en tiger och dela ut godis till gästerna. Allt går verkligen jätte bra, det är jag och Kasper som kör. Han har då en elefant dräkt på sig.
Under kvällen ser vi till att vara precis överallt. Ute, inne, på baren nere, på baren uppe. Vi dansar runt bland folk och dansar med folk. Vi var jävligt grymma helt enkelt.

Men så händer det...
Jag känner att en kund drar mig i svansen. Jag står på baren och måste vända mig och och huka. Det som händer då är att mitt ben glider av baren och kilas fast mellan bardisken och det metallhandtag som löper runt baren. AJ!
Det gjorde sjukt ont. Som tur var kom jag upp ganska lätt, sedan var det raka vägen in till kontoret. Vi behövde ju se vad som hade hänt med knät.
Det var en svullnad som jag aldrig tidigare sett. Men jag hade bara ont i sjävla svullnaden. Inte i musklerna eller skelettet. Så jag la på lite is, lindade några handdukar väldigt hårt om knät och fortsatte kvällen i min tigerdräkt.
Jag hoppade ju såklart inte runt, men jag dansade lite lätt och roade folk.

Dagen efter åkte jag upp till akuten, bara för att vara säker på att inget allvarligt hade hänt. Och det hade det ju inte heller. Knät hade bara fått en rejäl smäll, som tur var!


Här har svullnaden gått ner lite. Men det kommer nog bli ett saftigt blåmärke efter detta!

Så tänk efter innan ni hoppas i tigerdräkten, det är kanske inte alltid den bästa ideen. Särskilt en dräkt med huva där man inte ser någonting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0