piga från onsdag - söndag

Work work work!
Det har varit intensiva dagar. Varje dag någonting nytt som måste fixas. I onsdags drog vi upp till Oslo med Annica och vänner. Hon har åkt upp tillsammans med två vänner och intagit Dannes lägenhet. Så nu sitter min lillsyrra med lägenhet och full aktivitet på arbetsmarknaden medens en annan sitter och trycker hos mamma och pappa...med man! Herregud! Men det går såklart bra.
Under resan körde vi upp tjejernas grejer och på hemvägen drog vi hem Dannes. Det var en härlig dag. Uppe med tuppen halv sju och hemma i Halmstad igen klockan 00.00. En väldigt effektiv flytt! 

På torsdagen körde vi igång med husstädning. Vi lamade en del på förmiddagen och sen drog det igång. Jag kämpade som fan med att rengöra min farmor och farfars bil. Ååå gud var fin den blev. Jag dammsugade först hela bilen, damm torkade, jag skurade rutorna och polerade vinylen. Slutligen ristade jag fårskinnet, införde en ny blå filt i baksätet(som skydd för hunden) och tillförde två väldoftande tärningar som nu dinglar i rutan.


Titta så fint det blev. En arbetande hemmafru, det är vad jag är! Det allra roligaste var att Danne stod i köket och lagade mat samtidigt som han städade. Då stod jag och storstädade bilen. Lite lätt ombytta roller.


Fredag, flyttdagen. Vi kan när som helst få en lägenhet i Köpenhamn. Så vi måste vara redo. Allt står färdigpackat och klart. Det är helt sjukt så mycket grejer vi har!! Herregud! Men äntligen fick vi ihop allt och städade ur hela huset. Det finns inte ett dammkorn så lång ögat kan nå. Snacka om att vi var döda, färdiga, finito på kvällen. Att städa ut farmor och farfars hus var ingen lek. Att sedan ligga och köra alla grejor till mamma och pappa var ännu mer energikrävande. Kudden såg jävligt inbjudande ut!

Igår, lördag, firade jag och Danne 1-års dag! Pojken och jag har hållt ett helt år, helt otroligt. Vi drog till Liseberg och spenderade alldeles för mycket pengar. Mest för att vi spelade mer än vi trodde vi skulle göra. Vi fick bara åkt 5 attraktioner. Såååå mycket folk var där, oturligt nog. Vad är oddsen för det likosm!? Men men vi fick en fin dag i alla fall, kanske den bästa ;)

Idag har vi bara varit helt chill och inte orkat göra någonting. Vi har varit och käkat mat i Stugan(farfmor och farfars). Och bara njutit av värmen. När vi kom hem idag drog jag dock fram dammsugare och mopp. Det är som en drog nu. Starkt städ beroende har jag blivit de senaste dagarna..
Hur som helst - jag ville överraska mamma som har varit iväg i Stockholm denna helgen. Till och med hundarna fick sig en dusch. Den var inte populärt kan jag säga. Och borstningen efteråt var ännu värre... Men hundarna blev glada efteråt och det blev mamma också, mest för att slippa bli mött av en smutsig stutsande hund.
Men nu sitter jag äntligen här, utpumpad, nyduschad och ny masserad klockan halv elva på kvällen. Och jag vet att imorgon kommer jag förmodligen ha en massa nya saker på mitt schema, min checklist tar förfan aldrig slut! Helt otroligt alltså!

Njut av livet, var det någon som sa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0