min lille pippi

Jag och Danne hade en myssöndag. Vi besökte Folkets park i Malmö. Tydligen har dom en massa djur där och ett litet hus med apor, fåglar, kräldjur och kängurur!?! Inklusive en liten känguru albino. Vi snubblade över parken av ren slum och spenderade hela förmiddagen där.
Vi träffade bland annat min nya favorit - pippin. Han var så liten och söt och så fruktansvärt kelig. Jag vet att underlater och hemma fåglar är keliga, men en fågel på ett litet tropikcenter? Han var så mysig, han till och med satt och blundade när vi killade honom på magen. Så jävla söt!


Snövit heter hon. Tydligen den enda honan, hur det nu är möjligt.
Troligt är väl att mamsen har dött. Hon var sååå fin!


Kommentarer
Postat av: ak

å så söta!

2011-09-27 @ 05:34:02
URL: http://kekkene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0