Granne med ett bombhot

Idag har det verkligen varit en solig dag. Jag vaknade sent, tog en långsam fruktshake med Danne och bestämmde mig för att ta en springrunda.
Ni vet den där känslar när solen ligger på, sista sommarvärmen ligger i luften, musiken är inkopplad i öreonen och polisen har spärrat av gatan utanför huset...


What?
Vad händer här tänkte jag...Men så vet jag att det ligger en skola bara två hus ifrån, ett gymnasium. Så jag tänkte att det hade varit något ungdomsgäng i bråk, man vet ju hur den tiden var.
Jag börjar på min runda och får välja det hållet där det inte fanns någon avspärrning, alltså runda området. Då visar det sig att avspärrningen är mycket större an vad jag trott. Större delen av Kungsgatan till höger om mig är helt avspärrat.
Jag gick till och med fel en gång så polisen fick springa och hämta mig - ipod på full volym.
Ändå fattade jag inte vad som hänt.När jag kommer hem efter en timme var avspärrningen borttagen. Då var det väl inte så farligt, trots polishundar och så många polisbilar, hur allvarligt slagsmål kan det ha varit?

Nej, men då går lilla Jessica in och läser nyheterna -
Bombhot mot Skatteverket och Kronofogdens lokaler på Kungsgatan

Men hoppsan, dom hade vi visst rakt över gatan. Och Oj! Dom fick visst in ett bombhot idag....Hela byggnaden hade utrymts. Hotet kom per telefon till SOS Alarm vid 11 - tiden. Men avblåstes vid 3 tiden då området samt lokalerna var ungdersökt av poliser och bombhundar. Det var allstå falskt alarm, men ändå!!!
Knappt läbbigt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0