kära momo



Kära momo, född den 8 december 1919. 
Lisa Holmqvist var en stark kvinna som upplevt mycket under åren. Virkat vantar till Finland under kriget och förlorat sin man i ett tidigt skede. Hon fick lov att ta livet i egna händer och satsade allt på sin egen mor och sina barn. När tiden kom då barnen for till staden och modern inte längre fanns, sålde hon huset och flyttade efter sina döttrar. Från Fagerhult till Hylte till Hamlstad.
Min mormor var den allra bästa mormor man kan tänka sig. Jag minns när jag var liten och hur hon i ur och skur tog hand om mig och om Annica. Jag minns hur hon bäddade om oss och bakade goda bullar, kakor när vi var sjuka och hur hon skällde ut oss när vi var busiga.
Mormors kakor är det allra bästa som finns. Det finns inte något som smakar som hennes bakning.
Mormor för mig har alltid varit, och kommer alltid att vara, bilden utav en stark kvinna. Urkvinnan i familjen som håller ihop alltsammans. Noga med att vara familjen till lags och hon var alltid positiv till vår moderna vargad och de förändringar som hela tiden följde med åren.
Jag har aldrig hör talas om någon annan mormor som sitter uppe på kvällarna och följer Big brother och Robinson. Eller till och med fotboll. Min mormor hon var en riktig tuffing på ett sätt men ändå så mjuk och trevlig. 
Lisa blev 91 år och 10 månader som motsvarar 33544 dagar, 805074 timmar, 48304485 minuter eller 2898269148 sekunder.

Jag saknar dig mormor, du var en utav de finaste personer som jag någonsin känt. Jag lovar att minnet av dig aldrig kommer försvinna eller förändras. Tack för att du var en underbar människa tack för att du skapade mig en bra förebild och tack för att du var min mormor! Jag älskar dig
                       
                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0