Det doftar diet

Emmie, min roomie, har gått ut hårt nu på en diet. Det har försökts lite halvhjärtat med GI från oss båda men nu bröt Emmie loss och sätte sig själv på en 13 dagars kur. Hon är nu inne på dag tre och står faktiskt just nu och gör iordning sitt morgonkaffe. Det är det enda hon får på morgonen - kaffe med en sockerbit. Fast idag får hon också ett rostat bröd till.
All denna inspiration kommer från vinterhullet som envisas med att inte försvinna. Men nu försvinner snön och extra kilon där med!
Jag hade också velat hoppa på dieten men problemet är att man måsta hålla sig exakt till det som står, inget mer och inget mindre. Och då hade jag inte kunnat leva loppan i helgen när minna tjejer kommer. Och inte heller kunnat leka fullt ut med Danne i Prag, jag åker dit om en vecka! Träna får man inte heller göra under den här dieten just för att man äter bara exakt vad man behöver i vardagsenergi.

Den här dieten är först och främst utsedd för perosner som skall magopereras men som först måste minska vikt eller minska storleken på magsäcken. Den kallas för "Rikshospitalets diet - Sahlgrenska metoden"

Jag kanske drar igång med den efter Prag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0