Vinprovning!

Igår följde jag med några från jobbet på vin/brännvin provning. Jag kan ju säga som så att det blev ett himla vin minglande.Herregud. Så mycket olika länder, årgångar och sorter. Sen ska man ju gärna kunne skilja det ena fylliga rödvinet från det andra  - glas nummer 20. Dock inte fulla glas, utan ca 5 cl från varje vin. Det blir ju visserligen en del i slutändan. Vi ställde oss och smakade på Bache också. Cognac som var 35 och 50 år gamal. Nu blir nog pappa lite avis;)
Vi hade en sjukt rolig dag i varje fall och Danne dök upp i mängden, ditbjuden av sitt jobb.
Så vi vandrade runt Emmie, Erkan, Tommy, Danne och jag. Trevligt trevligt.

Sedan mot slutet tog vi och smakade på lite likörer och sprit sorter med. Men jag skulle jobba igår kväll så jag fick ju börja ta det lite lugnt. Klockan 7 på kvällen stod jag på jobb och serverade vin och öl med ett glatt humör. Måste väl också erkänna att jag var lite surrig bak baren. Men om man går på vinprovning hela eftermiddagen kan man väl inte vänta sig mycket annat?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0