Vägen fram till julafton

God Jul önskar jag alla knattar landet över, och även er som faktiskt lever utöver den svenska gränsen. Jag har varit super dålig på att uppdatera, jag kan inte ens minnas när jag skrev något senast. Men det handlar helt enkelt om att jag har haft lite för mycket på min kalender fram till Jul. Dock så är jag inte helt färdig ännu. Rea veckan börjar och nu kommer alla lediga shopping tokar och tar kål på oss! Vi har nästan allt på 50-70% off på Bikbok...

Julen har varit hektiskt men mysig. Jag har hunnit med att fira julen på 3 ställen. Först på juldagsmorogn tod jag tåget hela vägen upp till Västerås. Resan gick jätte bra, men jag var totalt utmattad efter gårdagens och veckans arbete. Vi började i vart fall med glögg och julemys hos Dannes mamma med släktingar. Sedan tog vi oss vidare till Dannes pappa och firade jul med hans fru och bror. På senkvällen åkte vi hem till Dannes bror för att umgår lite med grabbarna i från stan. Men vi blev inte allt för lång variga eftersom vi inte alls var sugna på att festa.
Morgondagen efter hade vi en mysig julefrukost med Dannes mamma och sedan var det raka vägen till tåget. Allt gick jättebra och vi skulle vara hemma vid klockan tre men....det var vi inte. Tydligen var det signalfel någonstans i Varberg, så vi satt istället fast i två timmar innan vi kunde komma vidare. SJ kan förvänta sig rätt många upprörda samtal i veckan. Folk som skulle resa längre än vi eller hade anknytande tåg förlorade hela sin julehelg, middagar och allt vad det kunde vara. Ajabaja SJ!
Vi kom fram klockan fem istället. Det var full fart hem för julmat och julmys, på hög växel. Sedan skulle vi ut också så jag fick försöka att hinna umgås, planera kvällen och göra mig iordning samtidigt. Vi hamnade på två förfester och avslutade på Mårtenson. Det var en rolig kväll. Härlig härligt.
Idag har vi verkligen bara hängt hemma hos mina föräldrar i Halmstad och degat. Det blir som sagt en hektiskt vecka till nu innan man kan slappna av ordentligt. Så en slappe-dag var på sin plats. Vi spelade galenpanna hela eftermiddagen och bröt jultradditionen genom att beställa hem en varsin pizza iställer för att frossa mer julskinka. Det var en skön eftermiddag med familjen. Jag saknar verkligen alla och jag önskar att jag hade haft mer tid till att umgås med dem. Mamma hade gjort en jättefin julmiddag till oss alla. Tack mamma! Jag kommer snart hem och kramar om dig igen! God JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0