tomma fat


Det serveraden 2 sorters kräftor. Då menar jag inte två olika kräfttyper utan två olika tillagningar. Eftersom kräftorna aldrig tinade gjorde jag lite experiment för att få bort isen. Första satsen kokade jag i havssalt med dill. Och den andra tillagade jag precis som dom gjort i Falcon reklamen. Med vitlök, chilli, färskpressad limejuice och olja. Det blev sjukt gott! Mina gäster blev väldigt nöjda med resultatet :)



De klassiska räkorna stod också framme på bordet.
Utöver skaldjuren serverades det grovfrallor med majonäs, citron, kaviar och ägg med salladsblad. Man kunde tillverka sina egna räkmackor helt enkelt.  Vi satt alla tre och mumsade på kräftorna tills att faten var alldeles tomma. Sofie, Emelie och jag njöt av sällskapet och fnittrade och tjattrade om allt. Jag har saknat mina vänner hela året. Nu har jag några få kvällar att få umgås med två utav mina bästa vänner innan jag måste åka igen.
Så nu ska vi intensiv umgås tills jag drar!
När vi får lägenheten i Malmö ska vi ha en kuddhörna -till för alla våra besökare! Välkommna!



Det var inte mycket kvar att äta här...




När jag städade upp resterna imorse så hittade jag denna bebis klon.  Den var så liten, så liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0