Grönsakssoppa

Igår eftermiddag drog jag hem till Sofie, i vetskap om att hon var sjuk. Jag hade införskaffat grönsaker. Nu var det dags att göra soppa till sjuklingen. Jag assisterade med både matlagning och diskning. Det var ju som sagt en utav mina kvinnor i nöd. Då måste man ställa upp! Idag tror jag att hon är lite mer vid liv, har inte undersökt den saken helt ännu!

Hur som helst, soppan var mättande och faktiskt ganska sund. Det enda är potatisen, men vafan!
- 1 morot
- 1 gullök
- 1 purjolök
- 4 potatisar
- 2 buljongtärning (kyckling)
- curry på känn, beror på hur mycket det ska smaka.
- vitpeppar, också på feeling.

Låt koka i ca 20 min och så voilá är maten klar.
Fungerar så väl på friska som sjuka människor!




Kommentarer
Postat av: sofie

du är dne finaste jessipessi! ska faktiskt försöka laga en idag med :) den va sjukt god! ps. potatis är inte onyttigt i promise! :)

2011-08-26 @ 10:35:11
URL: http://www.inspo.devote.se
Postat av: Jessica

Haha, jo Sofie om man kör GI.

Men GI, vad är det liksom ;)Här gillar vi mat!

2011-08-26 @ 12:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0