Förbannade P-stav

Den största anledningen till att jag åkte hem till Halmstad under så kort varsel var för att byta p-stav. Men så går det ju inte alltid som man vill...
När jag kommer till apoteket, 20 minuter innan jag ska snitta armen, så finns ju klart inte min stav. Nej då är ju det en sån där härlig beställningsvara som ska beställas i god tid. Jahapp.. och vad gör jag nu frågade jag ärligt med ytigt hår och ett droppande paraply.
Ingen i stan hade någon som helst rest av det jag ville ha. Så jag blev skickad till mödravården, som i fråga skulle byta staven på mig, för att se om dom hade något på lager. Men nej det hade dom ju inte.
Så efter en lång pratstund med barmorskan kom vi överens om att ta en 3 årig p-stav istället. Den förra var ju då på 5 år.



Aoooootch!




Japp då fixade vi det, bedövning, snittning, utplockning, insättning och plåstring på 45 minuter. Japp så nu är man lite klen i ena armen.
Och som tippen på det underbara moset så pajade min laptop laddare igår. Jätte rolig utgift för övrigt. Särskilt när man är härligt pank för övrigt. 700 kr kostar en sån laddare, inte världens värsta summa. Men just nu världens värsta summa för Jessica i september månad!

Jaja det var denna dagen det.
Fullt röj och packning, p-stav samt laddare. Jag har faktiskt hunnit med att rösta idag också! Vissa ligger i ;)

Och imorgon bär det av till Oslo imorgon bitti, då är det packning som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0