det första i min rad


Idag är det första advent som alla säkert vet. Det enda jag tänker på är hur mysigt det hade varit att
vandra runt på lilla torg med Annica och mamma och dricka varm glögg, äta pepparkakor och titta på alla
ting som folk ställer ut och säljer.

Tanken var att jag skulle ut ikväll och fira med alla Oslo vänner...Men igår lyckades jag bli dålig. Jag vet inte alls vad som hände men en våg av fruktansvärt illamående drog över mig och jag kunde inte resa mig eller stå eller ens röra mig. Vi gissar på att vet var brist på mat, lätt förkylning och överansträngning vid toalettskrubb som gjorde det.
Vi måste ju flytta ut på tisdag dag. Så jag tog mitt och Martinas rum, sedan rengjorde jag hela toaletten. Skrubbade och skurade av hela min själ. Så nu är det rent, så rent att Martina funderar på att duscha på gymmet för att inte sabba städningen min.
Jag har ju flyttat över till Danne nu, skönt för det är en himla röra hemma, eller gamla hemma.

Hur som helst så var jag ledig ifrån jobbet idag ifall det skulle blivit värre, men nu är det på bättrningsväg och imorgon kan jag jobba igen.

Danne är på jobb nu med så jag sitter ensam hemma. Han ska antagligen ut ikväll med så det blir en ensam
advent för min del. Men det får man väl ta igen den andra antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0