Dusky Dolphines!!

Vilken grym morgon jag har haft!! Jag och tjejerna har simmat men vilda delfiner!! Det var verkligen helt otroligt att simma runt mitt bland alla lekfulla hoppande delfiner och simma och leka. Verkligen leka! Vi fick simma runt i cirklar och foljde efter dom och vissa fick man verkligen kontakt med. Det var en delfin som lekte med mig jatte lange och kollade om jag kunde hanga med i svangarna och det kunde jag, sa den blev sa glad att den hoppade upp ur vattnet och simmade sedan tillbaka for att cirkulera runt mig.  Det var sa grymt!

Nar jag hoppade i forsta gangen kom jag bort lite fran alla andra och nar jag satte pa min snorkeltn och tittade ner i vattnet har jag 7-8 delfiner som cirkulerar runt mig. Assa det ogonblicket var obeskrivligt...dom simmade runt runt och under och hoppade och hade sig! Dessa delfiner ar inte heller tranade pa nagotvis utan lever helt i det vilda. Ibland vill dom inte leka, men vi hade verkligen tur for det var ett stim lekfulla delfiner vi fick tag pa! Jag var sa slut efter snorkligen och allt snurrande att jag blev aksjuk av all utmattning pa vagen hem. Visst var det lite kallt men det glomde man fort nar man lekte i vattnet och sjong sina sanger for att locka till sig vildingarna.

 

Jag bara alskar ju den har bilden!! Haha! Det ar sa man ser ut nar man leker med delfiner...

Eller rattare sagt sa jag ser ut, ibland undrar man hur man lyckas! Haha!


Kommentarer
Postat av: Annica

Så förbannat kul! Jag blir bara så avundsjuk.. Allt utom att hoppa fallskärm -.- Jag älskar dig min snygging i säl-liknande form :)

2010-02-06 @ 12:45:58
URL: http://kekkene.blogg.se/
Postat av: sandra

min fina vän, vilken upplevelse det måste ha varit.

härligt att delfinerna är fria, jag har sett dokumentären the Cape, där dem tar till fånga delfinerna i japan och sedan säljer dem vidare föra att dem ska bli "flippers" .. är dem inte tillräckligt bra redan vid sollningen i japan dödas dem, jättehemskt! därför är det såååå härligt att se dessa nu, och du din lyckooooooooos har simmat med dem. =)



ha det bäst, kram

2010-02-06 @ 17:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0