Trevligt med trevliga människor!

Precis hem kommen ifrån en två dagars tripp till Oslo.
Det känns så konstigt att jag verkligen lämnar den stad där
jag tillbringat mitt gångna år. Men det är klart jag har ju hela
världen att se fram emot, men ändå finns det ju ting som
drar mig tillbaka. Förhoppningsvis kommer jag att åka
tillbaka till Oslo igen. I brist på arbete eller action i Sverige.

Jag ordnade precis upp mina bankkonton, äntligen gick det 
att lösa! Jag fick prata med en cool bankman som tydligen också 
varit ute och rest mycket i livet och gav mig lite tips om hur 
jag skulle gå till väga. Han hade tydligen också åkt
läng transibiriska järnvägen ner till Asien. 
Det är så kul att få intryck av främmande människor som 
redan gjort sitt roliga, som redan rest och sett världen. 
Jag frågade om det var lika illa att åka transibiriska järnvägen
som det sägs. Och enligt honom är maten det värsta på resan, resten
skulle tydligen vara helt okey. Dock varnades jag för små barn
som blivit lärda till att sälja cigaretter överallt. Barn som i vissa fall
inte var äldre än fem år. 
Det kommer nog bli det svåraste under hela resan. Att få se
alla orättvisor och missbehandlingar av djur, barn, fattiga, gamla..
Det blir nog inte så lätt. Men det är något vi tvingas se
och förhoppningsvis lär oss något utav!
 

Nu ska jag söka lite mer fakta inför ikväll, för då ska vi ha ett
ordentligt resemöte då mycket ska fastslås och bestämmas!

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Mallanballan!

vad 'är männiksor? :P fin rubrik jessi:)

2009-10-14 @ 19:49:12
URL: http://maalinbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0