Halloween!



Det var länge sedan jag firade Halloween ordentligt.
Sist jag gjorde det på riktigt, vad jag kan minnas, var
hemma hos Ella. Vi hade ätit middag och spelat spel och givetvis Anden i glaset...
Detta var för ungefär 5 eller 6 år sedan. Vi hade fått för oss en ideé. Och det var att förena vårt blod. Jag antar att det var en symbolisk grej, typ som att vi skulle vara vänner för alltid och fira det denna högtid. Lite gulligt var det i alla fall. Vi tog en nål, och stack hål på våra fingrar och droppade blod i en liten behållare. (Typ en sån man får i sånna maskiner man matar med fem kronor.) Jag kommer ihåg att den var halvt gul och halvt genomskinlig så man kunde se blodet innuti.
Vi gick ut till Hembyggsgården som ligger precis mitt emot Ellas hus och grävde ner den vid ett träd. Den var jävligt svårt att gräva ner det för tjälen i marken. Men till slut gick det. Så nu har det legat där enda sedan dess.
Så vad som än händer är vi alltid förenade med varandra ;) Fast på Vallås för alltid...Spooky...


Vissa är visst mer kreativa än andra så här års, men jag gillar de!   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0