Flickan med kakorna..

Det kom en liten söt tjej och frågade om jag ville köpa
kakor för hon och hennes klasskompisar samlade ihop pengar till
en resa. Det gjorde verkligen ont i hjärtat när jag fick
tala om för henne att jag inte hade kontanter ute. Och sen när hon gick så
fick jag en sån jobbig känsla. Jag visste ju att jag inte hade kontanter
men jag genomsökte hela mitt rum och fann en 20 lapp. Men då hade hon redan gått.
Så jag löpte ut i pjamasen i hopp om att hon fortfarande var på gaten.
Och det var hon. Så hon fick 20 kr av mig för att hon hade varit så söt.
Jag köpte inga kakor utan hon fick bara pengarna och så hälsade jag henne lycka till.
Jag minns bara själv hur det var när man ville samla ihop pengar till en
klass resa. När man är så liten så kan man ju inte samla in pengar på
så många sätt. Jag hoppas i alla fall det gick bra för flickan med kakorna.



Kommentarer
Postat av: becks

Lycka till på resan :)

2009-11-01 @ 19:44:46
URL: http://rebeckaparis.blogg.se/
Postat av: tess

tack för all fika gumman du e så söt! önskar er en underbar resa med massa upplevelser =) kommer följa er blogg! kjaaaam min nussi

2009-11-01 @ 22:35:07
URL: http://andjele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0