Vistelsen i Peking!

Japp nu var det snart avklarat.
Vi kom hit den 10. Vi skulle ha akt pa efermiddagen men nar vi skulle checka in sa fanns inte vara biljetter med i flighten. Helt otroligt! Sa vi kom alltsa inte med. Vi fick ju panik och borjade ringa till var resebyra for att fa det fixat. Men efterom klockan var 6.00 hemma i Sverige sa kunde hon inte gora nagonting for alla kontor och allt som behovde kontaktas var tangt. Men nar Sverige val vaknade upp sa kunde vi fa ordning pa ett andra flyg klockan halv 8 pa kvallen. Men vi hann precis checka in i sista sekunden, sen fick vi springa till gaten i ren stress! Men vi kom med och vi kom valbehallna fram till Beijing.

Vart hostel lag mitt i Hutong omradet. Dar alla kineserna bor. Alla halv fattiga typ. Sa vi far ga kringelikroka runt balnd sma grander for att komma fram till vart hostel. Hostelet i sig ar faktiskt bra. Det var svinkallt forsta natten for vi hade inte fatt igang varmen. Sa vi sov med alla klader vi agde plus tacken och sovsack. Det var sa sjukt kallt! Det ar vinter och noll gradigt har. Sa vi gar runt och ser ut som michelin gubbar! 
Men nu har vi varem i rummet och allt ar frid och frojd. Men det gar bra, vi betalar bara 37 kr natten har. Vi kakar mat for under 20 kr och dricker ol for 10 kr. Att ta sig fram med subway kostar bara 2 kr. Det ar helt sjukt sa billigt det ar! For att inte tala om shoppingen. Jag har precis skickan hem en baota kartong pa 14 kilo med bara vaskor och jackor. Allt som ligger dar i har jag shoppat for under 2000 kr. Det ar helt sjukt! Pekings shopping - till att rekommendera! Man maste dock vara bitch nar man prutar. Men det ar inte problem. 

Vi har besokt Himmelfridens torg. Riktigt coolt var det.HUr stort som helst och hur fint som helst. Varkligen en sevardighet nar man besoker Peking.
Muren ar ocksa besokt. Mitt i sno ovadret akte vi ut dit. Det var sa sjukt kallt och sa mycket sno overallt. Jag kunde inte ens ta mig fram med mina skor for jag bara gled hela tiden. Tygskor hade vi allihop!!
Men det var sa javla coolt att veta att man stod pa den kanda muren, och samtidigt se hur den slingrade sig vidare langre och langre bort. Det var val vart att frysa litegrann!

Nu har vi atit frukost och ska packa ihop alla vara grejer och snart ta oss till flygplatsen.
Vi ar trotta pa kylan och vi vill hellre ta oss till de varma platserna.
Sa klockan 17.15 ar det Vietnam - Hanoi som vantar. Flyget tar val ca 5.5 h sa det blir bara till att plugga in MP3n.

Ha det mys allihop sa uppdaterar jag snart mer!
Det gar tyvarr inte att lagga upp bilder har for det ar sa sjukt segt. Hade jag forokt hade jag i princip missat hela resan! Sa bilder kommer snart! Hall ut!

Bye bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0