Forsta dagen i Tokyo!

Ja nu har man sett en del av Tokyo, dock bara en liten.
Staden ar ju ganska sa stor vilket vi upptackte idag.
Det ar inte direkt 10-15 minuters gang avstand mellan t-bane
stationerna som det ar i Oslo. Vi skulle besoka bade en beromd park dar palatset
tydligen ligger, och titta pa sumobrottning. Men bada tva var stangda far dagen.
Jahap... da fick vi strotsera vidare. Vi satte oss i en liten suschi restaurang, som vi lange
letade efter innan vi hittade den. Det var tydligen inte sa jatte bombaderat med den
sortens restauranger som jag trott. Jag menar om det ar nagonstans det ska
finnas gott om dom sa ar det ju har! Eller? Jaja vi hittade den i varje fall
men suschin ar inte densamma har som den ar hemma. Det har val forandrats
 till vasterlanningens behag. Eller sa gick vi inte till det allra basta stallet.
Efter lunch vandrade vi vidare till Tokyo tower. Vi akte upp pa 150 meters hojd och
blickade ut over hela staden...Trodde vi ja. Den tog ju aldrig slut! staden
fortsatte bortom horrisonten at alla hall! Forutom mot havet da. Men annars!
Assa det ar ju helt sjukt sa stor den har staden ar!

Nu ikvall ska vi aka in till en plats som ar lite "Time square look a like"
och se vad de har att bjuda pa. En lysande stad i morker med gigantiska
neon skyltar..Det ar det jag forvantar mig i alla fall :).

Ses snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0