Battur - Halong bay




17 november
En harlig battur i Halong bay, dar vi fick se hur folket faktiskt ar bosatta pa flottar i vattnet. Dom har liksom ett litet hus uppe pa och nat i vattnet under dar dom fangar in sin mat for dagen. Ett sa himla speciellt satt att leva pa, och jaligt coolt att se. Dom hade hundar pa de sma flottarna med
och hur dom fick dit dom eller vad dom skulle ha en hund till pa en flotte mitt ute i vattnet kommer jag aldrig fa veta eller forsta. 
Det var mysigt att ta batturen och blicka ut over bukten. Och mat fick vi i massor. Nu kan jag med handen pa hjartat saga att jag har atit akta vitnamesisk mat. Dom kom in med hela fiskar och krabbor tilllagade med lite gronsaker pa fat. Men det var mums mums :) Vi besokte aven en kand grotta nagonstans ute i bukten som guiden pastod var med bland de 7 unerverken. Men vi vet inte riktigt, den var nog bara till forslag.
Det blev en mysig dag pa vattnet i varje fall och vagen hem blev ytterligare 3 timmar i en minibuss...Kul!
Men det blev en javligt god kallsmat efterat!


Kommentarer
Postat av: Annica

Snygging! Nu har du en ensam bild med natur i baken :)

2009-11-20 @ 17:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0