När kvällen nalkas

Ikväll ska vi ut! Ordentligt med!
Vi är bjudna på en arrangerad fest på Sirkus + att Ella fyller
20 år på söndag! Den födelsedagen sitter ganska skönt tidigt på året.
Speciellt när man bor i Norge och åldersgränsen på nästan alla ställen är 20.

Det luriga med denna stad är att man aldrig vet om det blir snö eller tö.. Jag
hoppades på tö, men vaknade upp i morse och fick ny snö.
Detta är inte helt okey då vädret i stort sätt påverkar skovalet för kvällen.
Som i sin tur påverkar kläderna man tänkt ha på sig.
Och hur spännande är det att, i detta fall, gå ut i varma stövlar och jeans.
Ska man fira sin födelsedag så är det pumps/ klacksko som gäller, med en
fin blåsa.

Nu snart ska jag starta min dag med att fösöka ta mig till T-banan.
Snön skapar även här ett problem. För man vet aldrig hur lång tid det tar att ta sig fram.
Är det allt för stora snödrivor får man kämpa sig fram i halva hastigheten.
 Har det då fryst på så snubblar man fram istället.

Ja då skulle väl jag vilja säga puss och kram vi syns på stan!
Men först ska det jobbas i 10 timmar =)

Arriverderci!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0