Bryta min Oslo bubbla!

Nu sitter jag ute i ett stundvis växlande väder från regn till sol med mina väl valda house låtar=)
Har varit sjuk både igår och idag. Det lixom kliar i fingrarna, jag vet inte vad sitta ner och ta
det lugnt är längre. Jag måste ha något att göra hela tiden eller sova.
Så nu när jag äntligen är hemma så känns det som att jag vill gå på stan och 
hitta lite nymodigheter att fylla garderoben med.. men det kan jag ju inte för just det
jag är sjuk! Dock så gillar jag en sak med systemet i Norge och det är att man får 
egenmelding. För er som inte lever i samma bubbla som mig så innebär det att
man får 3 betalda sjukdar. Så blir du sjuk en dag kan du lika gärna vara hemma 
och ledig i två dar till för du får dom betalda ändå. Så jag sitter ju hemma med
hals ont och ömmande öron fullt betald. Det är ju helt okey. 
Vill bara att det ska bli helg snart så man kan få komma ut och göra stan. Jag har ju jobbat
så otroligt många fredags och lördags nätter. Nu får det vara nog. Jag klarar mig på
min lön från biltema och jag måste få uppleva oslo innan jag åker och inte
bara insidan utav en källare full med jackor och högljudda, berusade människor. 
Nu är det dags människor i Nogres huvudstad, nu är det fest varje helg tills
att jag åker hem igen! ingen kommer undan!

Och nästa helg igen så ska kanske ett svenne gäng från halsmtad åka ut
till Sognsvann, tydligen till en sjö, och grilla och tälta...mestadels leva i en 
dimma tror jag. Ingen utav oss har ju tält heller så vi ska kanske köpa ett
partytält och smälla upp och täcka botten men en pressening..=)
Alla ideér är bra förutom dom dåliga..! 

JAG HAR TAPPAT MIN MOBIL!.... Igen!
Jag blir så trött, och jag försöker verkligen komma åt chess och beställa ett nytt
kontantkort men jag fattar tydligen lite trögt för jag har ännu inte lyckats.
Så för er som vill kontakta mig är det för närvarande min svenska mobil som gäller.
Men jag har ännu inga pengar på den så jag kan varken ta emot sms eller samtal,
så vad tjänar det till...´
Jag ska få ordning på det strax, är det någon som har en mobil över som ska
slängas eller så så kontakta denna jenta på Helgesensgate 82 D hon
trenger en nygammal mobil!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0