Snöbus!

Till slut har jag hamnat i en stad där det faktiskt snöar på riktigt och man slipper den där typiskt svenska och slaskiga mytto snön vid västkusten. Det allra roligaste med att det snöar så otroligt mycket här är hur det påverkar i princip alla med bil. På vår stora väg står det, längs vägkanterna, insnöade och inplogade bilar.
Jag skrattade så gott häromdan då en kille på allvar trodde att han skulle få ut sin bil ifrån dessa snödrivor. Det enda han hade lösgjort var sin bildörr. Resten var verkligen dränkt i snö. Det såg ut som en liten ping-pong boll som stutsade lite lätt fram och tillbaka..HAHA! Jag är för första gången i mitt liv glad för att jag inte har saffat mig en egen bil ännu.

Jag och Julia tog oss en härlig promenad i det fina vädret. Eller ska jag vara ärlig var vi på väg att köpa chocklad. På Helgesensgate 82D är detta ungefär som att vandra till himmelriket.




Det är ganska mysigt att bo i en stad där det faktiskt snöar på riktigt...det känns ungefär som när man var barn.
Det är synd att vi inte tagit med oss pulkor för vi har värsta pulkabacken precis bakom oss där barnen åker snowboard och skidor. Så jävla roligt att ha skidbacken bakom huset = man behöver inte lägga pengar på en skid semester ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0