Nyår 08-09

Jag ringde Bella och undrade om hon var sugen på att spendera
en nyårsnatt på Raddison Sas hotell i Oslo.
Ingen tvekan om saken, Bella hängde på direkt!

Vi började dagen med en 6 timmars bussresa till Oslo och därefter
raka vägen till hotellet. Vi blev incheckade som business class,
 helt okey, med vår alldeles egna brevlåda på 19:e våningen!



Anna Jarälv, en utav mina medarbetare på coop forum hade också
bokat in sig på hotellet över nyår med sin Henke.
Så det var full fart i hissen och korridorerna då vi sprang
 barfota i mysbyxor mellan rummen, haha!



Det såg ut som ett bombnedslag
 då jag och Bella var färdiga för nyårsfirandet.
 Vi tog vår mat (som Anna varit så snäll och fixat åt oss) och begav oss till vår middag.
När vi kom fick vi en välkomstdrink
efter det rullade kvällen bara på. Innan
tolvslaget var ytan i den lilla ettan fylld.





TOLVSLAGET!
Kom tidigare än väntat. Vi skulle ta oss upp på taket för att se ut
över fyrverkerierna på Aker Brygge.
Vi var tvugna att ta oss upp flera våningar och tänkte ta hissen.
Oturligt nog kom den aldrig iväg för den var smockad med folk som inte
förstod begreppet "max antal".
Så vi fick helt enkelt löpa upp för alla trappor i stress för att inte missa tolvslaget.
Och vi hann precis i tid för att höra fyrverkerierna smälla.

Viftande med våra tomtebloss välkommnade vi det nya året
på ett hustak någonstans mitt i centrala Oslo.





Kvällen fortsatte på Sirkus, Anna lyckades smuggla in oss med hjälp
av några vip kort. Vi hade verkligen as roligt hela kvällen,
men det har jag alltid då kvällen innehåller duon Bell&Jess.

Party på högsta nivå! Det jobbiga var dock att min klänning
 fastnade i allt och alla hela tiden.
Mestadels i knappar på kavajer, så varje gång en kavaj dansade förbi hakade
 jag ofrivilligt på.  Inte lika roligt som det låter.




Tillslut hamnade vi i VIP rummet..=)
Lite skumpa och två härliga drinkar, sen var vi i "Happy land"- all night long..




Efter en fartfylld kväll var det dags att åka hem till hotellet.
Just vid det tillfället fanns det ingenting annat jag såg fram emot än hotellfrukosten dagen efter.
Finns det någonting bättre än att ha allting färdigt och severat när man vaknar
 efter en hård fylla och bara behöver återställa kroppen med
 allt från frukt och grönt till bacon och ägg?





Äntligen hemma och självklart hade väskan fastnat i klänningen.

Efter vår långa frukost låg vi bara hela dagen på vårt rum och slappade.
 Vi skulle inte checka ut förrän dagen efter kl. 13 så vi hade gott om tid.
Vi fick även kolla på betalkanalerna gratis, eftersom vi var business class.
det blev  i princip en hel dag med filmer och senare på källen kom
Henke och Anna över och spelade kort.
Alla var vi lika slöa och lättroade.





Detta kan man kalla ett lyckat nyår eller ett väl spenderat nyår. 
En varsin kaffe från vår fina lilla nespresso maskin var som grädden på moset.

När vi checkade ut var vi tvugna att kika på vår lägenhet och få
nycklarna. Tillslut satt vi återigen på bussen som tog hela sex timmar, men nu
tillbaka till Halmstad, som jag snart skulle lämna igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0