Whitsundays!

Japp nu har man gjort det! Nu har man dykt! Assa jag har aldrig varit sa skakig i hela mitt liv! Snorkligen gick javligt bra, det gjorde dyket ocksa. Men det var labbigt! Nu har jag gjort det, kommer dock aldrig gora det igen!
Jag fick chansen att traffa Elvis som ser ut som pa bilden under. Han ar en jattestor fisk som gillar att bli klappad av alla som dyker. Som en stor hund kan man saga..;) Det ar en skum fisk ras. Alla ar fran borjan honor och den mest dominanta honan byter kon till en hane. Nar han sen dor ar det nasta honas tur att forvandla sig. Naturen ar bra cool ibland!







I vaje fall vi var ute med baten i tre dagar och tva natter. Det blev ett dyk for mig och 2 snorklingar.
Vi besokte aven den storsta on i Whitsundays - Tongue beach. Dar var verkligen sjukt vackert! Det ar sa svart att satta intryck och saker man ser i ord. Orden racker liksom inte till.. Men det var underbart och jag ar riktigt nojd med att ha fatt vara dar. 
Utover det var det fest pa baten och hopp och dyk i vattnet. Baten hade aven ett vatten rutschkana. Haha! den akte man ju! Saltvattnet kom in i bade nasa och oron och gud vad det svider, riktigt salt ar det.

Jag hade i varje fall en jatte rolig tur och jag ar faktiskt stolt over mig sjalv for att ha vagat dyka. Vi gick inte ner mer an 6 meter men det rackte! Jag freakade ur en gang for det borjade lacka in vatten i munnen. Sa det var upp till utan. Dykar instruktoren sa att jag hade hallt den fel i munnen, hur man nu gor det, sa han tryckte in den igen och sankte mig under vatten. Knappt jobbigt! Med halvt grat i i halsen och fokus frammat sa var dyket sedan genomfort.

Nu ska vi stanna i Airlie beach till den 23 -24 december for tjejerna (Ella,Julia och Bella) ska ta dykarsertifikat har. Roligt for dom men jag ar glad att jag slipper!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0