Whitsunday islands!

Nu har vi kort anda ifran Cairns till Airlie beach. It's a long drive! Och mycket ar det kvar!
Det ar lite daligt med uppdatering men vi bor for tillfallet i var campervan och dar finns inte tradlost internet direkt! Blider blir det inte nu heller for vi far inte lov att lagga in nagot pa datorerna har. Men jag kan beskriva det for er som den grymmaste kust du nagonsin kan ta dig fram over! Har ar sa vackert! Australien ar sa vackert! Forutom torkan och sadar. Men i norr upplevde vi faktiskt regn i regnskogarna, visste inte ens att det fanns regnskog har. 
Vi besokte "Cape Trubulation" dar regnskogen moter havet, sa vackert!
Det ar krockodilvarning overallt! Helt sjukt som det kryllar av dom har. Jag har inte sett nagon annu och det ar jag glad for!

Bilarna gar bra ocksa. Var lilla parla "Lillan" ar sa tyst och bekvam och jag tackar henne for den goda ACn! "Bobby" var store camper van ar lite skumpigare och dessutom manuell sa det gar at lite mer energi for honom. Men det gar kanon bra, det ar inte sa svart att kora pa fel sida vagen som jag tidigare trott. Allt ar bara spegelvant liksom. Men lastbilschaufforerna ar alldeles galna, holl nastan pa att prjea ut oss fran vagen!! Men det gick bra!

Nu ska vi till Whitsunday islands for snorkling och dykning. Jag vet inte annu om jag kommer vaga mig pa ett dyk, fortfarande lite nervos for snorklingen. Skratta ni men sa e de!

Hoppas allt ar fint hemma och forlat for att det inte kommer nagra bilder nu!!
Vi jobbar pa det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0