Vår mysiga Jul...

Jag har bott i oslo i fyra ganska slitsamma månader. Faktiskt för att det har varit mycket jobb, men också för att min levnads situation oväntat blev - one of a kind. Vilken människa som helst hade behövt ett extra förråd med energi och tålamod för att hålla humöret på topp. Men nu är jag i Stockholm, börjar landa mjukt igen.
 
Hur som helst så blev vår Jul hemma på Hällkistevägen helt underbar. Precis som jag ville.
Tänk att min efterlängtade jul redan är paserad och avklarad för tre veckor sedan... Det är ju helt sjukt hur fort tiden plötsligt går.
 
 
Vi bakade massa massa. Detta är före och efterbild på vårt fina pepparkakshus:)
När vi väl kör igång så är vi seriösa:) Det dekoreras från topp till tå och självklart behövs det lite marsipangubbar runt om det glacerade huset.
 
 
 
Titta så fina lussekatter vi gjorde:)
Finaste i världen!
 
 
 
Vi var 11 personer på julafton, men av julbordet att dömma skulle vi kunna varit ca 20 stycken.
Jag tog med mig matlådor tillbaka till Oslo. 10 stycken packade jag med mig, men faten såg fortfarande lika fulla ut, haha!
 
 
Vi hade gott om paket. Det såg ut ungefär som att tomten värit här och tippat släden. Alla barn är över 20 år, hahahaha! Hur fan lyckas vi då samla på oss så här många klappar?!
Alla hade nog varit väldigt snälla detta året;)
 
 
Även om jag är trött på all jul i skyltfönstren och i folks trädgårdar så kan jag inte låta bli att längta efter nästa år då familjen sitter samlad och myser framför Kalle Anka igen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0