Överraskande söndag

Igår, söndag morgon tog jag ett tidigt tåg, eller rättare sagt en ersättningsbuss från Oslo till Karlstad. Därefter ett tåg från Karlstad till Stockholm central, utan mångas vetskap.
Jag hade nämligen kokat ihop en lite söndags surprise för Erik. Och med hjälp av Hardi, Eriks bästa vän så fick vi till det jävligt bra:)
 
Jag kom till Stockholm igår vid halv två och åkte raka vägen hem till Ella och Julia för kvalitetstid och väldigt god pestogryta + himmelsk banan/choklad kladdkaka...mums..
Jag mös med mina damer innan det var dags att ta sig till Söder hem till Hardi och Fia. Jag hade talat om för pojken att  jag inte skulle kunna komma till Stockholm på länge och därav skapat lite besvikelse. Så därför hade han ingen aning om vad som skulle ske söndag kväll.
 
 
 
Jag köpte med mig tacos och jag Hardi och Fia satt och inväntade Erik som skulle sluta jobbet i Södertälje vid 5 tiden. Det blev en del övertid så Erik var inte klar förrän vid 7 tiden. Men det gick ju såklart bra, vi var bara rädda för att han inte skulle orka ta sig hem till sin bästa vän efter en hård helg med slit och många timmar. Så Hardi fick slänga ihop en snabb lögn om att han fått en kylskåps och fläkt leverans som han inte kunde bära upp till 15 våningen själv. Då var ju bäste vännen tvungen att hjälpa till.
Som tur var tänkte inte Erik på att det var söndag och att man förmodligen inte får fläktar eller kylskåp levererade då.
Så Hardi gick iväg för att möta upp Erik och jag och Fia gjorde iordning maten och dukade fram bordet, ställde fram ljus och släckte ner hela lägenheten.
Vi gömde oss i sovrummet medens vi väntade in grabbarna.
 
Tillslut hörde vi hur dörren öppnas och pojkarna kom in. Det första man hörde var Eriks kommentar om vilken gay uppdukning Hardi hade gjort med släckta lampor och massa ljus på bordet. Sedan lade han märke till ..."Men det är ju dukat till fyra personer Hardi"... 
 
Då kommer först Fia och sedan jag ut ifrån sovrummet. Och det tog några sekunder innan Erik fattade att det var jag som gick emot honom.
Efter många skratt och pussar satt vi ner och mös alla fyra med rött vin och tacos. Och det var så roligt att lyssna på vad som hände i Eriks tankar dom få sekunderna från att han kom innanför dörren till att två tjejer kommer ut ur sovrummet. I en millisekund trodde han att dom ordnat en dubbeldejt med en annan brud, "vad tänker dom med", tills att han såg att det var jag.
 
 
Tack Hardi och Fia för en jättemysig söndagskväll! Och tack för att vi lurade Erik;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0