Adressändring

Jag adressändrade i slutet av augusti. I god tid tycker jag. Så att man hinner skriva på blanketten som skickas hem och så att ingen post till mig går förlorad när jag är i Oslo. Jag skrev mig helt enkelt på gamla goa Hällkistevägen, eftersom min härliga mamma hjälper mig med posten. 
 
Men har min adressändring gått igenom tro? 
Nej.
Har Jessica ringt till adressändring ifrån Oslo 6 ggr och bett om nya blanketter?
Ja. 
Har någon utav dom lyckats hamna i brevlådan på Hällkistevägen?
Nej.
Har Jessica dubbelkollat adressen så att det inte skickas fel?
Ja.
Mer än en gång?
Ja.
Är Jessica skriven på den korrekta adressen nu nästan två månader senare? 
Nej.
 
Så idag efter att ha varit uppriktigt förbannad över telefon, skulle de ringa till postkontoret och se varför mina brev hela tiden skickas i retur. 
Enligt dem var det för att mitt namn inte stod på brevlådan. Det står Kovac på brevlådan och adressen har dom redan i handen. 
 
Så den stora frågan är egentligen hur dom lyckas med att inte leverera posten rätt. Helt otroligt.. 
Och jag som alltid tyckt att Oslo är segast och struligast i världen. Och så plötsligt 2013 så tog det bara 4 dagar att få skattekortet. Man tappar ju nästan hakan. Är världen upp och ner?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0