Ute i Köpenhamn

Igår var jag ute en sväng med arbetskamrater från Rosie. Det blev en riktigt bra kväll. Det började med lite tjejkväll. Vi var ute ochg käkade på en Caribbean restaurang. Jätte god mat, väldigt olik det man brukar äta ute.
Där blev det några öl och sedan vidare mot biografen. Twilight var filmvalet, premiären. Jag har inte sett tvåan eller trean men där satt jag bland alla jublande danskar. Haha, alla klappade och hurrade så fort alla skådespelare dök upp på duken. Det var ju inte som i Halmstads biograf där det är tyst och stilla under en film. Haha!

Sedan drog vi till Rubys. En coctailbar, en utav dom bästa i Köpenhamn. Den ligger lite dolt i en lägenhetsuppgång. Väldigt mysig faktiskt. Väldigt creativa coctails. Det gillar vi!
Men vi drog faktiskt vidare ganska fort, vi var ju sugna på lite ös.

Av ren slup stöter vi ihop med folk från Rosie, på väg till en Jazzclub. Vi hängde på där. Riktigt rolig kväll med härliga mäniskor. Några öl senare var klockan fyra och det var dags för hemgång. Jag missade såklart mitt tåg och fick vänta i en och en halv timme på nästa. Hur tråkigt som helst. Trött blev jag också. Så när tåget väl kom satte jag mig och somnade bums.
När lille Jessica slog upp ögonen var hon inte på Triangeln....
Vart var hon någonstans...

Jag slog upp ögonen och kännde inte alls igen perrongen. SHIT, vart fan är jag?? Är jag på rätt tåg??
Jag flög upp ur stolen och rusade av tåget. Jag fick fråga folk, sex på morgonen, vart jag var någonstans?
Tydligen hade jag åkt med hela vägen till Lund. Haha!
Men jag hade tur, bara en minut efter kom ett tåg in mot Malmö igen. Så jag rusade över bron för att hinna med
tåget på andra sidan perrongen. Jag var hemma vid 7 tiden.
Tänka sig att det ska ta 3 timmar att komma hem!

Så somna inte på tåget!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0