Julskinka julskinka ge honom mer

Jag vaknade i tisdags. Doften utav julskinka nådde min näsa.
Då hade min grabb gått upp innan mig, som vanligt, och gjort en julskinka i ugnen inbakad i ströbröd och senap-sirap. Han gjorde den dessutom glutenfri. Vi åt lite julskinka ihop på juleknäcken innan det var dags för Bikbok.

När jag sätter min på tåget kommer ett indiskt gäng in i vagn. En indier är utklädd till Jultomten och en massa andra sprang runt i tomteluvor, följt utav värsta filmkameran. Man undrar ju hur bråttom det är med julen egentligen. Folk är juletokiga redan i november, herre gud!

När jag kommer hem ifrån jobbet och kommer in i köket är det detta som återstår utav skinkan.



Ungefär en fjärde eller femtedel kvar. Någon gillade tydligen julskinka.
När Danne kom hem efter jobbet var han ju såklart hungrig och där försvann resten av skinkan.
Den åts alltså upp utav nästan bara en person på en dag...
I söndags tillverkades ännu en Julskinka men den har vi fortfartande kvar. Daniel var världens finaste och gjorde en mysig julefrukost till oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0