Sa tokigt det kan bli!

Ja verkligen! Och allra mest i Asien dar internet och datorer inte ar sa varst funktionella.
Men nu antligen kommer det lite update pics!




Vi var ju aven och besokte tunnlarna i Cu Chi. Sa sjukt intressant!


Dar ni ser mig titta fram ar en oppning in till tunnlarna. Men det
ar dock turist storlek pa denna ingangen, egentligen ar orginal ingangarna
mycket mindre! Det ar ju helt sjukt egentligen att en hel stad/by befanns sig
under marken under kriget i Vietnam!
Dom andra bilderna ar tunnlar som ar upp oppnade for att man ska kunna
ga ner och vidare under marken. Vi gick fakitiskt in dar. Man far 
Krypa fram i morker,  sa vi krop inte langre an 20 meter. Om man 
hade fatt riktig cellskrack eller panik dar nere hade det ju verkligen
blivit kaos. For man ar verkligen helt fast med folk framfor sig och bakom sig. 
Jag kan inte fatta hur dom klarade sig nere i dessa systemen. Och dom kunde 
gangarna utantill med! For det fanns djupa hal i vissa gangar och om man gick in
dar och ramlade ner kunde man omojligt komma upp, utan hjalp. 
Det var verkligen intressant och jag rekmmenderar det verkligen! 
Tunnlarna ligger i Ho Chi Minh City (Sai-gon) och staden/byn heter Cu Chi.
Det fanns tunnlar som strackte sig till Kambodjas grans och andra som gick 
verkligen hur langt som helst!






Vagen over gransen. Jatte mysig tur. 6 timmar totalt i en liten bat pa
ca 20 personer..Vi fick se sa himla mycket utav livet langs floden.
Fiskodlingar och speciella flod hus som vad byggda speciellt for flodens
vandningar. De ar anpassade till en okad vatten niva om det skulle
intraffa. Ar 2001 var vattnet inne i husen, faa vilken panik man maste haft det aret!
Overallt langs floden fanns det barn som tyckte att det var jatte kul och
vinka nar baten akte forbi. Man kan val saga att man vinkade var 5 minut i 6
timmar. Men dom var ju sa sota!

Vi fick aka igenom tullen pa vattnet, det var nog den mysigaste och roligaste
tullkontroll jag nagonsin varit med om!






Tobbe eller Rickard jag kanner pa mig att ni ar inblandade!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-12-02 @ 06:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0