Dagens bästa, berättelsen om trollet!

Idag fick jag höra en sån jävla rolig berättelse. Den är verklighets baserad!
En på mitt job har en man som jobbar på brandstationen.
Där brukar dom ha en kille som kommer på besök ibland. Denna kille
är lite mentalt rubbad kan man väl säga , men kan ta hand
om sig själv för han bor i en egen lägenhet.
En morgon ringde denna kille till brandsationen och berättade
att han hade fångat ett troll som dom omedelbart var tvugna att komma
och hämta det. Killarna på brandstationen kände ju inte direkt att detta
samtalet var prioritet nummer ett, så dom sa att han skulle ta det lugnt
och att dom inte hade tid att komma förbi.
Men telefonsamtalen fortsatte att rulla in och till slut sa en brandman
att  han skulle komma inom på vägen hem, okey sa den lite speciella
killen och slutade ringa och tjata.
Så på vägen hem tar sig brandmannen till lägenheten där det
så kallade trollet sitter fångat.
När han väl kommer dit så frågar han var han har gjort av trollet. Då svarar han
att det sitter inlåst på toaletten.
Jaha, tänkte brandmannen, vad ska jag nu hitta inne på badrummet.
När badrumsdörren öppnas får brandmannen en chock, inne på toaletten sitter
en dvärg. En livs levande och vettskrämd männiksa!
Haha han hade ju fått sitta inlåst på toaletten hela dagen, för det var ju redan
på morgonen som han ringt första gången.




Jag skrattade så gott när jag hörde detta. Stackars människa som antagligen
blivit helt överrumplad av ett psykfall på gatan, kallad troll, upplyft och inlåst på en
okänd mans toalett. För att sedan få sitta där hela dagen tills att brandmannen
kom och räddade honom!
Så hemskt!

Men jag kunde ändå inte låta bli att skratta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0