Herredud vilken kväll, helt otroligt!

Asså nu ska jag vara jätte tråkig och tjata om mitt jobb men ni
ska bara veta vilken surrig dag jag har haft.
VI hade ont om personal, som ganska ofta nu för tiden. Och sen
på eftermiddagen vid klockan fyra så fanns det ingen ordinarie
personal kvar till att sköta kundesevice så då bad min chef mig om
att stå där tills stängning. Okey sa jag.
Och bara så att alla vet så sträcker sig min kunskap i princip
så långs så att jag klarar hitta varorna i katalogen, när jag väl vet vad
det är jag letar efter. That´s it!
När det kommer in någon med en liten plastskiva fäst till
en skruv med en liten sladdbit som sticker ut någonstans ifrån och
frågar om vi har en tillkoppling till detta så vet jag inte riktigt det kan vi
väl säga. Idag fick jag ta emot min allra första reparation helt själv utan
någon aning om vart jag fann reparations papperna eller vad jag skulle
skriva eller någonting. Något som är ännu värre är att det inte fanns
någon personal att ringa överhuvudtaget, det var i princip chefen som var
hemma och en huvudansvarig som var någon helt annanstans än där
jag behövde honom.
Jaha tänkte jag när klockan blev nio. Nu får jag väl äntligen
gå hem efter en sån rotig och springig dag....Men näe då!

Då ska tydligen jag fälla ner gallerna framför huvudingången och framför
kassorna. Sen skulle jag gå och låsa igen nödutgångarna, men en nyckel
knippa där jag har 20 nycklar att välja mellan...gerit..

Äntligen gick sista kunden klockan 20 över nio och då tänkte jag att det
är helt i ordning att bara räkna kassan som vanligt och dra hem.
Meen neeeeeej då! Då hade kvälls ansvarig gått hem så
jag skulle tydligen stända butiken!!! SJÄLV!!
Never done it before!

Så min chef fick guida mig genom hela maskinen över telefon!
Jag skulle låsa in kassorna och stänga alla dörrar och låsa
in huvudnyckeln men det lyckades jag ju inte med!
Så efter att ha larmat och gjort allt klart så vandrarde jag hem en
timme efter stängning med Biltemas huvudnycklar i byxfickan..
De e greit de!

Sen när jag väl kom hem tänkte jag att ååå vad mysigt att gosa med tjejerna..
nej men då vad det ju ingen hemma för just det Jessica det är fredag.
Det hade vi ju helt glömt bort, helt otroligt! helt otroligt!

Men nu kom Emelie hem och vi har suttit och haft girl talk ikväll...
Jag har intre träffat denna kvinna på en vecka! Så är det när man
jobbar hårt i Oslo..tydligen...

Nu ska jag fortsätta snacka skit med min kvinna.

Ha det bra! Festa på ni som har ork!;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0