precis som det ska vara


Igår grillade vi i parken. Jag trodde först att vi skulle lägga på grillkorvar på den tanigt glödande grillen.
Då lassr Danne på med kyckling fileér och marinerade grönsaker.
Det finns bara en Grillmästare i parken och det är min Danny. Maten
smakade faktiskt riktigt gott. Och inte en enda rå yta fanns att finna!

Jag älskar det gröna! Jag gissar på att Halmstad redan blommar för fullt.
Och jag börjar sakna det mer och mer. Minnen från den gamla goda tiden dyker upp framför mina ögonlock.
Hur mysigt det var att vakna och ta en kaffe på altanen med Mamma. Sedan kanske lägga ut en filt i trädgården, leka lite med hundarna och var man på riktigt bushumör så blev det katt&råtta lek genom vattenspridaren.
Midsommar morgon, när man äter jordgubbar med grädde och socker och dansar runt midsommarstången på den gamla Hembyggsgården, som ligger bara runt kröken från vårt hus. Där hela området samlas för att fira sommar. Jag saknar min underbara familj. Mamma, pappa, Annica farmor och farfar och kusiner.
Just nu vill jag bara träffa alla och grilla under den varma solen.

Men just nu så är det våren i Oslo
som ligger framför mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0