första april

Alla vet vi vad som väntar då. Jag har, vad jag vet, bara blivit utsatt för ett skämt idag. Ett ikke så bra sådant för Danne lyckades hålla ut skämtet i typ 30 sekunder. Men det räknas.

Lite skön fakta -  I Storbritannien, USA och Australien så kallas första april för " All fools day". Och i Storbritannien får man bara skoja fram till 12.00. Vilken halvhjärtad dag liksom!?

Som en finsk skulle säga; aprillia, aprillia, syö silliä, juo kuravettä päälle
det betyder - april, april, Ät sill och drick lervatten!
Vad säger du Titti? Är det rätt?;)

Jag och Danne spenderade dagen ihop och käkade lite Mongoliskt:) Jätte gott verkligen. Och i onsdags var vi ute och käkade lite italienskt. Efter det träffade jag Rickard och tog en ölrunda. Danne joinade oss efter sin sena fotboll. Vi drack lite cava och grattade födelsedagsbarnet, Ricky, i efterskott.
På torsdagen passade vi lilla Selda. Hon är världens underbaraste lilla vovvis! Och nu komemr hon att bo i Sverige ett tag för Rickard ska ut och resa. Jag hoppas verkligen att han får en sjukt bra tur i USA. Han skulle möte upp grabbarna sina i Los Angelses. Have a nice trip boy! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0