Lillsyrran...eller?

Idag ringde jag Annica, min nummer ett i hela världen. När hon svarade var hon tvungen att lägga mig på högtalartelefon. Vi lyckas aldrig pricka in varandra så vi får försöka prata medens vi sköter våra sysslor helt enkelt.
Hon hade fullt upp med att stryka tvätten för det var storstädardag idag.
"Var är Calle", frågade jag. "Är det du eller ni som storstädar?"
"Han sitter faktiskt här och viker kalsonger och trosor, det blir jätte bra"
"Jaha....jaja", sa jag och frågade vad som var nytt sedan vi pratat sist. Då hade mamma och Annica varit på Ge-kås i lördags och inhandlat lite nya gardiner och löpare till lägenheten. Annica kännde liksom att det var dags att föra in våren i lägenheten. Bort med det mörka vintriga och in med det ljusa våriga.
Sedan pratade vi lite om vad som just nu händer i våra liv. Annica med sitt nya sommarjobb och jag med mina jongleringar mellan olika jobb.
Plötsligt så börjar hon och Calle diskutera någonting. Jag hörde inte riktigt så jag hojtade till och undrade vad de höll på med.
"Jo, vi har köpt en sån där Ajax flaska och vi vet inte hur vi ska få upp korken". Det var ju såklart ett problem för söndagsstädarna eftersom Calle skulle ta sig an toaletten.
Efter en stund hörde jag Calle i bakgrunden som hojtade till,  han hade lyckats öppna flaskan, det var en liten barnspärr på den nya designen.
 
Efter mitt samtal med lillan insåg jag att hon och jag har helt olika liv.
Jag söndagsstädar verkligen inte på rutin, utan jag och Ella städar när vi kan och när det behövs. Jag stryker verkligen inte mina kläder efter att jag tvättat, jag viker inte heller mina trosor. Och jag köper absolut inte gardiner som är anpassade efter årstider.....Jag äger inte ens några gardiner. Det finns inga gardiner i vardagsrummet där jag sover...
Jag och syrran lever som sagt två helt olika liv. Och jag är inte helt säker på att det är jag som är storasyster.
 
 
Jag älskar dig Annica och jag är jätteglad över hur bra du verkar ha det. Och jag tycker verkligen att du och Calle tillhör varandra. Ta hand om er i den fina våriga lägenheten!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0