Kvinnan lagar mat

Så här mycket gick jag in för att laga mat ikväll. Otroligt gott resultat måste jag säga då jag free wheelade en bearnaisesås. Något som för Tobbe är helt otänkbart och nästan förbjudet. Men jag bara kännde det liksom. Det blev inte en klassisk sås. Men shit va god den blev, smakade precis som bearnaise, den såg bara inte helt ut som det.:)
 
Det började med att jag tinade upp min fläskfilé och gojsade till marinaden.
 

Sedan var det dags för mig att använda termometern för allra första gången!
 
Jag hackade till lite gottigheter att grilla i ugnen...
 
Förberedde inför såsen när köttet var i full gång på 160 grader. Väldigt mycket smör, men va gör man inte för en god sås!
 
Snart framme...
 
 
Under tiden satte jag fräs på såsen.
 
Någonstans här smög jag in mina grönsaker tillsammans med fläskfilén.
 
En sallad är ju givet!
Då var såsen klar och serverad....
 
 
dags att ta ut filén...
 
Se så underbart! Grönsakerna fick hoppa in på speedad värme för att få den där krispkänslan!
 
Färdigt!
 
Och här har vi det slutgiltiga resultatet. Asså ni anar inte hur gott detta blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0