Till San Juan, Puerto Rico

Var skall jag börja?
Jag har varit på en underbar resa med familjen. Mamma och pappa fyllde 50 år och därför bestämmde vi oss för att göra en häftig grej tillsammans. En resa till Karibien enades vi om och nu har vi redan hunnit åkt dit och tillbaka igen. Tiden går så fort. Jag kommer ihåg när vi satt och bokade resan, sökte flygresor och kryssning...
 
Vi flög från Köpenhamn till London, London till New York, New York till San Juan.
Resan i sig gick bra tycker jag, förutom att mamma och Calle förlorade sina väskor på vägen.
Det är väl klart att det ska krångla till sig lite. Men jag är van vid knepiga situationer, jag lever livet den vägen känns det som ibland.
I London förklarade dom vid check-in counter att det var ett problem med våra väskor, och vi fick veta att ingen utav dom var på planet när vi lyfte. 
När vi kom till New York trodde vi att allt baggage var förlorat i London, men det var bara två väskor som kommit bort. Väl på San Juans flygplats fick vi veta att de låg kvar på Heathrow...
Vi hade 3 dagar i San Juan innan kryssningen skulle ta av. Det var bara till att hålla tummarna och hoppas på att väskorna snart skulle levereras.
 
 
I San Juan bodde vi på ett litet mysigt hotell - Coral by the sea. Och vår dagliga frukost åt vi på det lilla fiket precis intill hotellet. Vi hade det väldigt mysigt under dessa dagarna. Mycket sightseeing och mer shopping än vad jag trodde vi skulle hinna med. Och en himla massa Frozen Margaritas. Pappaas nya favorit;)
 
 
 
 
 
Under första dagen tog vi ta en morgonprommenad som slutligen resulterade i värsta mega vandringen i nästan 3 timmar. Vi trodde att vi skulle komma till "town" ganska så lätt. Vi följde en kvinnas beskrivning och tog buss T5 men hamnade helt bananas. Det roliga med det var att få se så mycket utav riktigta San Juan. Alltså det man upplever om man bor där.
Själva centrum för turisterna visade sig vara Old San Juan. Det kommer jag inte alls ihåg fårn min resa.  Jag var ju i San Juan och på kryssningen med tjejerna under min 7 månaders resa. Det var därför vi reste dit igen. För att jag lät övertala päronen om att detta var något mycket speciellt som de verkligen borde uppleva själva. Dessutom passar resemålet perfekt in om man vill fira, slappa, njuta men ändå uppleva ett nytt äventyr.
 
Under vår långa promenad hittar vi denna "lilla mysen" i diket.

Han var över en halvmeter lång. Säkert 70-80 cm med svansen. Vilket med andra ord betyder att vi hittade en stor leguan. Men den var jättefin, det känndes bara jättefel att se den jämte alla sopor som låg slängda runt omkring i vägkanten. Man ville liksom lyfta upp honom och placera honom i regnskogen.
 
 
 
 
Lite bilderfrån vår strand och dagarna innan kryssningen.
 
 
 
 
Vad hände med väskorna??
Jo vi hade meddelat flygplatsen vart vi bodde, och de skulle leverera väskorna när de anlände.
Men av erfarenhet litar jag inte alltid på att bolag är maximalt effektiva i alla lägen, eller att allt går som de ska.
Så vi ringde upp och trackade vårt baggage tidigt på morgonen, sista heldagen i San Juan. Och turligt nog hade väskorna anlänt kvällen innan och skulle senare under dagen slängas in i en bil som skulle leverera ut försenade väskor till olika hotell. Där kännde jag direkt att ingen tid fanns att förlora. Väskorna stod på flygplatsen, vi skulle norpa dom på en gång och se till att dom inte ännu en gång kunde komma bort. Så jag och mamma slängde oss in i en taxi halv 9 på morgonen. Kl. 9.00 öppnade baggage service och då skulle väskorna lastas i bilar.  Men vi var precis i tid och lyckades få tag i baggaget. Så allt löste sig till slut. Men det krävdes lite extra arbete bara. Inga problem!:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0