Första kvällen ombord

Jag har varit på kryssning tidigare. Faktiskt samma båt - Adventure of the seas - med Royal Caribbean.
Och jag tycker att det är underbart. Ett bättre ställe att relaxa på samtidigt som man ständigt upplever nya äventyr vet jag inte om där finns riktigt. Det är väldigt speciellt och alldeles, alldeles underbart!
 
Jag glömde dock att berätta om dagens tappe...
Vår fina lilla pappa tog ett dopp efter att ha klätt av sig turist munderingen. Det knepiga här var att han inte fått resväskan till rummetännu, vilket i sig ledde till att han badade i sina adidas shorts....vita...
Killar i min ålder kör med kallingar under shortsen, inte samma sak med pappa... Så när jag ligger och relaxar i solen hör jag mamma säga (samtidigt som hon slår till mig på armen: Å nej, herregud!
 
Promenerandes från polen kommer farsan med vita, totalt genomskinliga shorts...Jag var kvickast på fötterna. Upp med en handuk och fram till farsgubben för att skyla hela området. Jag menar, det är en familjekryssning full med barn. Ordning och reda får det vara! ;) Annars kanske dom kastar oss över bord!
Efter att vi skrattat färdigt åt incidenten sa mamma:
Jag såg först hur rumpan lyste igenom badbyxorna, och då tänkte jag att herregud - hur ser det då ut fram!?
 
 
 
 
          Se även här turist-munderingen. Knallgula foppatofflor, en megaröd lacoste keps och en blå midjeväska med plats för dryck, eller kamera som pappa använde den till. Kan man bli mer turist än såhär?


Jag körde även en sväng inom gymmet. Tanken var att jag skulle upp och träna varej dag. Men jag fick det konstaterat på denna resan att jag inte kan träna när jag dricker öl eller när jag dagen innan har druckit öl/frozen margaritaz/vad annat jag än lyckasdes förtära. Så det fick ligga på hyllan under kryssveckan.


På kvällen var det Fine dining som gällde. I en matsal som har Titanic egenskaper. Väldigt maffig kristallkrona och 3 våningar stor restaurang. Det var 3 rätters varje kväll och lyxen bara flödade!
Pappa hade rätt magkänsla och beställde in Don Perignon första kvällen. :)
 

Vi klarade av resans första och enda bråk denna kvällen också. Vilket är starkt med tanke på att vi är 3 i Kovac familjen med ett hetsigt temperament. Så jag är oerhört glad över att vi lyckades hålla sams resten av resan. Vi är ändå två fullvuxna barn nu med helt andra viljor än våra föräldrar. Det är nog väldigt speciellt för mamma och pappa att resa iväg såhär och uppleva att jag och Annica styr åt två helt egna håll. Men klapp på axeln för familjen Flinta!

 

Och ett särskilt tack till mina fina underbara föräldrar som fick denna 50-års resan att strida till verket! Dom är världens bästa föräldrar och jag hade aldrig någonsin blivit den människa jag är idag utan mina två päron!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0