Karma

Det är svaret på allt. Jag börjar verkligen tro det. Jag har haft ett helvetes år hittills, men nu äntligen flyter det på.
Att förlora en mormor, en farfar, en pojkvän....det är för mycket på en gång. Samtidigt som allt runt omkring inte vill annat än att strula och krångla och bara allmänt inte fungera. Det är heelt sjukt om man ser tillbaka på vad jag har genomgått denna tiden, samtidigt som det är svårt att förklara vad som har hänt.
Men ni som befunnit er i min närhet vet precis vad jag menar.
 
Det har varit jobbigt nu när jag plötsligt har fått ta alla beslut själv igen, och inte längre känna mig trygg i att rådfråga. Inte längre en axel att luta sig mot...
 
Det är då jag lägger som störst tillit i Karma. Jag tror att om man gör goda gärningar och behandlar folk rätt så hittar den goda vågen sin väg tillbaka till mig igen.
På vägen upp till Stockholm så plockade jag upp en liftare. Han hade rest hela vägen från Portugal på det viset. Julia som satt bredvid var inte helt säker på att vi skulle göra det. Men han var harmlös och tro det eller ej, han kryddade mitt karma. Så nu efter att ha varit en god person, ledsen, men god person under så lång tid är det troligen min tur att få må bra igen. Låt oss hoppas det i alla fall!
Men detta betyder inte att jag ska sluta sprida good karma vart jag än går;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0