Musselsoppa

Här ser ni min hemmagjorda - det är heeelt sant - hemmagjorda musselsoppa.
Det är inte det man lagar varje dag, jag har aldrig gjort det förrut, men den här blev förbannat god!
Tobbe var också imponerad utav mitt verk, dock var musslor något helt främmande. Hans tunga kunde inte vänja sig vid konsestensen. Då konstaterade vi att det är något som vi ska lära honom.
Det måste vara som när man var liten och inte gillade oliver, hur man nu inte kunde göra det(?!), och med tiden växte upp och blev förälskad i de charmiga aromerna!
 
Jag tror jag ska bjuda in min kvinna - Ella - hon förstår...hon vet...;)
 
 
 
 
Det ser verkligen lyckat ut i alla fall. Vi sa det att denna rätten hade man lätt kunnat bli serverad på en restaurang. Vi kanske får öppna en liten "Barks Väg restaurang" - öppet på obestämda tider...
Men när det väl är dags för middag så brakar det till i alla fogar och smaklökarna smälter...
...eller... det blir gott i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0