Ännu en Oslo flytt.

I tisdagskväll hade Danne hyrt en skåpbil, jag hade druckit en jävla massa kaffe och vi hade begett oss till Oslo.
Allt detta för att hämta hem  möbler ifrån Dannes lägenhet. Där bla. min egen syster bodde för ett litet tag. Men nu var det byebye apartment.
Vi körde hela natten. På vägen upp tittade vi inom Ida, Dannes kusin och mamma och pappa.
Väl framme var det en vila på 5 timmar, sedan full rulle för att få allt in i skåpbilen och sedan rulla iväg söderut.
Snacka om snabba ryck alltså.
På vägen hem stötte vi på en sjukt ruggigt väder. Hela vägen ner, jag menar verkligen hela, var det regn, dimma, isiga vägar och sjukt mycket lastbilar.
Vi kommer aldrig hem helskinnade  - tänkte jag.
Men det gjorde vi faktiskt. Först tog vi ett litet stopp i Halmstad kl. 22 för en snabb pizza innan vi behövde köra hela vägen ner till Malmö.
Laura min sköna chéf kom och hjälpe oss att bära upp möbler. Det gick en miljon gånger snabbare!
Grannarna var väl inte så glada för det tog oss ca en och en halv timme. Vi var färdiga halv två på natten. Men hey, sånt är livet. Vi kunde ju inte kontrollera vädret.
Tack Laura för dina underbara hjälpande händer!

Nu är det bara full uppackning som gäller här hemma, och städning och sortering. Omg - när ska man ha tid till att få allt fint. I guess time will tell.


Så fram och tillbaka från Malmö till Oslo på 28 timmar. Det är inte illa pinkat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0