Kreativ helg


Här står Berit, Dannes mamma, redo med en bamsedeg. Hon ska laga en massa massa kanelbullar till mig och Daniel. Hon gjorde nog 140 stycken tror jag. Nu har vi fikabröd året ut kan man säga!:)
Under tiden som Berit stod och knådade bullar höll jag och Daniel på att göra ordning i lägenheten. Vi hade varit på IKEA, Jysk och Rusta hela dagen. Vi köpte ännu mer till lägenheten såklart! Man måste ju passa på när man har en mamma med bil på besök!
Tack mamma Berit för all hjälp denna helgen! Det har varit underbart och jätte mysigt!



Bamsedegen!


Känner ni doften av nygräddade bullar?!

¨
Berits jättegoda förrätt - bresaola med riven parmesan, roccula och pressad citron. Hur gott som helst!
Jag gjorde huvudrätten, en stekvariant av curry gryta. Den blev faktiskt ganska bra, trots min improvisation. Sånt gillar vi!
Till efterrätt smakade vi på Berits berömda panacotta, den är så god! Toppad med passionsfrukt!
Denna helgsekvation innebär hård träning hela veckan för att inte gå för mycket plus!



Här har vi sovrummet. Vi var på IKea i lördags och köpte till oss fina sängkläder. Som nu passar mitt lila färgtema i sovrummet:) Underbart! Och alla de gröna växterna som vi fått från Dannes pappa gör rummen mer levande! Jag älskar att v har massa växter!



Speciellt det fina citronträdet! Nu ska det odlas citroner! Kan dock inte säga att jag är grym på växter, men jag ska göra mitt bästa för att hålla dom vid liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0