kostym till 2011

Nu har jag knepat och knåpat. På lördag är det dags för vår andra Thanksgiving!
Årets tema är Traditioner och det är Bella som håller i det i år. Jag funderade länge på vad jag skulle klä ut mig till för jag vill inte ha någon lätt eller vanlig kostym. Typ som jultomten, kanin, påskkärring eller midsommarstång.
Det måste vara lite finurligt, lite knepigt lite knåpigt men ändå så självklart när man ser det. Jag tror det kan bli bra. Men jag vet inte ännu. Jag ska ju provjobba på jonn nummer två imorgon och på fredag. På fredag börjar jag 22.00 vilket innebär att jag jobbar kvällsskiftet - dom stänger 04.30... Så ifallö jag jobbar så länge blir det snooz timmar på tåget och sedan en lunch nap när jag kommer till Halmstad.

Jag skulle gärna vilja gissa på vad mina kvinnor klär ut sig till men det är inte lätt. Alla har en liten lurig och oförutsägbar sida (vilket jag måste säga att jag älskar) så det kommer helt klart att överraska på lördag. 

2010 såg ut såhär;


Ella - GPS


Bella - Harajuku


Julia - Frihetsgudinnan


Jessica - Hula hula


Sofie - Flyttfågel


Emelie - Ölflicka



I år tro jag att...

Sofie kommer som Arne Weise eller liknande.
Ella kommer som en räka, eventuellt en räkmacka.
Bella kommer som något taget från andra kulturella traditioner har inte helt på känn vilken.
Julia kommer som ett påskägg, eventuellt en påskkärring.
Emelie kommer klä ut sig till något som har med Afrikansk traddition att göra.


Men dett är ju bara vad jag tror skulle kunna ske
Det kommer säkert vara en helt annan äggröra:)


Kommentarer
Postat av: sofie

hhaha sååå roligt jag kan knappt vänta!! ;D

ps. jessi du kommer hitta ett bättre jobb promise!<3

2011-10-06 @ 07:33:05
Postat av: Anonym

jag bara fullkomligt älskar bilden på sofie .!

2011-10-06 @ 20:47:40
Postat av: Julia

jag bara fullkomligt älskar bilden på sofie .!

2011-10-06 @ 20:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0